Vad är annonsering på LinkedIn?
LinkedIn sticker verkligen ut från mängden när det kommer till sociala nätverk. Detta eftersom att LinkedIn är ett yrkesnätverk. Detta gör att LinkedIn-annonsering är perfekt för B2B-marknadsföring men också för att hitta nya medarbetare.
Med annonsering på LinkedIn så kan du rikta in dina annonser mot företag, titel och bransch.
Varför anlita Tactical Digital för hjälp med LinkedIn-annonsering?
Vi börjar alltid med ett möte där vi tillsammans bestämmer en målsättning med din annonsering. Det kan finnas flertalet mål med annonsering så som varumärkeskännedom, hitta nya medarbetare eller få in fler leads. Vad får isåfall ett lead kosta?
Efter att en målsättning är på plats så kommer vi börja analysera vilken/vilka målgrupp/målgrupper vi bör rikta annonseringen mot. Detta baserat vi på utbildning, jobbtitel, företag, ålder och intressen. Vi kommer dessutom kontrollera att du har LinkedIn Insight Tag installerad på din sida. Detta för att få utökade spårnings- och målgruppsmöjligheter.
Vad kostar LinkedIn-annonsering?
Du kan välja mellan ett par olika modeller för betalning när det kommer till LinkedIn-annonsering. Du kan betala per tusen visningar (CPM), per klick (CPC) och i fallet med sponsrade InMail så kan du betala för antalet skickade mail som nått fram till användare (CPS).
Behöver du hjälp med LinkedIn-annonsering?
Kontakta oss oavsett om det gäller frågor om hur vi kan hjälpa dig med annonsering på LinkedIn eller om du bara vill diskutera LinkedIn-annonsering med oss.